לדבר על העסק שלכם בקלות
נטשה מזור
איזו זכות יש לנו לשתוק?
אני פוגשת הרבה בעלי עסקים שמצהירים על כך שהם אוהבים את העסק שלהם, שהמוצר שלהם חשוב.
רוב בעלי העסקים הללו אומרים: "אני מאד אוהב את מה שאני עושה אך אינני יכול לדבר על עצמי.
אינני יודע לשווק !"
למה? כי בעבר למדנו מהורינו שעלינו להיות צנועים,כי זה מביך לדבר על עצמי,כי אני ביישן,כי יכולים לסרב להקשיב לי.
במיוחד עבור אנשים אלה המצאתי משפט עליו אני מבקשת זכויות יוצרים:
איזו זכות יש לנו לשתוק?
המשפט הזה נולד בשיחה עם רותי, מטפלת ברפלקסולוגיה, בעלת ניסיון ומוניטין מאד גבוה אצל מטופלים שלה.
רותי ישבה בגן שעשועים עם עוד אמהות.
אחת מהן כל הזמן דיברה על העסק החדש שאליו הצטרפה וזה מאד הרגיז את רותי.
"ומה את עשית?" – שאלתי את רותי.
"שתקתי, מה אני כמוה?" –הייתה התשובה.
ישבה איתם עוד אישה שסבלה מכאבים בברך, אך היא לא סיפרה על הכאב כי ידעה שרותי יכולה לעזור לה.
אותה אישה קמה והלכה הביתה קצת צולעת.
היא המשיך לסבול כי רותי החליטה שזה לא צנוע לדבר על עצמה בכל מקום.
סיפור של אישה צולעת זו כבר המצאה שלי,.
אך מאז שהדגמתי את הסיטואציה לרותי היא מספרת בקלות על העסק שלה.
דרך אגב, אם רותי באותו רגע הייתה פחות סגורה בתוך עצמה, היא הייתה מזהה אפשרות לשיתוף פועלה עם אותה אישה שכל כך עצבנה אותה: ידיים של רותי ומוצרים של השנייה היו עוזרים לסובלת להחלים יותר מהר.
אז תגידו אתם
האם יש לנו זכות לשתוק?
תחשבו לרגע שמי שכואב לו ימשיך ללכת עם הכאב רק כי שתקנו,מי שיש לו בעיה השאר עם אותה בעיה לעוד כמה זמן רק כי חשבנו שזה לא מקום המתאים לדבר על עצמינו,מי שיש לו חלום לא מגשים אותו עכשיו למרות שהינו יכולים לעזור לו בזה אך התביישנו להתחיל שיחה.
ההחלטה שלנו לשתוק מונעת מאנשים שזקוקים לשירות או מוצר שלנו לדעת ולהשתמש בהם.
הינה כמה טיפים שיעזרו לכם לדבר על העסק שלכם בקלות וביעילות:
1.
הגדירו באופן קצר וברור מה אתם עושים, מומלץ שהגדרה הזאת תכלול תועלת שהמוצר שלכם מביא.
לדוגמה: טכנאי מחשב – "אני שומר על הבריאות של המחשב שלכם"יועצת שיווק – " אני ממקדת", מטפלת במגע - " אני מטפלת בכאבי גב וברכיים".
2.
שננו את זה כל הזמן, התרגלו למילים כמו לעור השני שלכם ככה שתוכלו לשלוף אותם בכל רגע ובכל מקום.
3.
פתחו הרגל להציג אדם הנמצא בחברתכם לכל מי שאתם פוגשים.
" זאת דינה,היא רופאת שניים נהדרת", "זה אילן,הוא עו"ד מציל מכל צרה!" או סתם " זאת צבייה,היא אישה הכי לבבית שפגשתי".
הצד השני יתרגל לאט-לאט להחזיר לכם באותו מטבע.
4.
למדו מילדים.
כשהם קטנים הם מתחילים עם כל אחד בלי להתבייש: "תיראו מה יש לי !", גם אם אנחנו בתוך הבועה שלנו של אנשים עסוקים מגיבים: "לא עכשיו! אין לי זמן" הילד לא לוקח את זה באופן אישי.
הוא פשוט ממשיך ופונה לאיש הבא: "תיראה מה יש לי".
הילד הזה עוד לא יודע מה זה סירוב, מה זו מבוכה.
הילד הזה הוא אתם.
נסו להתנהג כמוהו, זה עובד, במיוחד כשמבינים שגם אחרי דחייה עם זה קורה אנחנו עדיין נשארים בחיים ופשוט עוברים ללוקח הבא: "תיראה מה יש לי".
אני מאחלת לכם לנאום, לדבר, לפטפט על העסק שלכם בכל מקום בקלות ויעילות ולזכור
אין לנו זכות לשתוק!
נטשה מזור - מאמנת עסקית ויועצת שיווק.
חזון עסקי : לאפשר לכמה שיותר אנשים לעשות שינוי וללוות אותם עד הגשמה מלאה של החלום.
אני נותנת יעוץ נקודתי או תהליך אימוני בכל נושא שקשור לשיווק העסק.
השיטה שלי : להתמקד כדי להתקדם.
בעלת כ 20 שנות ניסיון רב בשיווק,מכירות וניהול.
תואר שני במתמטיקה שימושית, בוגרת קורס "ניהול שיווק" בטכניון חיפה.
מאסטר Avatar ,טכניקה להתפתחות אישית ויצירת מציאות.
כל הזכויות שמורות לחברת תבשיל אינטרנט בע"מ © 2011. אתר תבשיל הוא שוק אוכל באינטרנט, המאפשר מפגש בין בשלנים ובשלניות ביתיים לקהל הרעבים באזור מגוריהם, שרוצים לאכול אוכל ביתי או להזמין קייטרינג ביתי. באתר גם מתכונים של מאכלי עדות בישראל, כגון מתכוני אוכל מרוקאי, אוכל טריפוליטאי, רוסי ועוד, טיפים, פורום אוכל ומידע לעסקים קטנים בתחום המזון.