צאט כתבה-ויטמין B12 - חייבים לאכול בשר?! - תבשיל - יריד האוכל הביתי של ישראל
פתיחת מטבח
      הרשמה | שכחתי סיסמא
  • חפש מנה
  •      
  • חפש שם עסק
סוג מנה
סוג מטבח
ישוב
איזור
סגור חלונית

סגור חלונית הגדרות חיפוש נוספות:

עד מחיר
ש"ח
זמן התראה
כשרות
מנה ייחודית לחגים
אתר אישי משלוחים    צמחוני    אורגני    ללא גלוטן    טבעוני    דיאטתי

ויטמין B12 - חייבים לאכול בשר?!

נטלי שוינקלשטיין


( לאתר הכותב)
ויטמין B12 - חייבים לאכול בשר?!

ויטמין B12 נוצר על-ידי חיידקים ונחוץ לגוף בכמויות קטנות.
מחסור בויטמין B12 עלול לגרום לאנמיה ולנזק למערכת העצבים.
למרות שהויטמין נחוץ לגוף בכמויות מזעריות, ספיגתו קשה ביותר וכ- 30% מהאוכלוסייה ובעיקר אנשים מבוגרים, נוטים לפתח חוסר של הוויטמין, ללא קשר לאספקת B12 בתזונתם.
בתנאים של חקלאות מסורתית היו החיידקים שבקרקע, בשילוב עם חיידקי המעי, מייצרים כמות מספקת של הויטמין כדי לספק את צורכיהן של חברות שניזונו מן הצומח בלבד.
בעולם המערבי כיום, המקור הטבעוני האמין היחיד לויטמין B12 הם תוספי מזון או מאכלים מועשרים ב- B12 כמו דגני בוקר, חטיפים ומוצרי סויה שונים.
כדי ליהנות מהתועלת המלאה שבתזונה צמחית, טבעונים צריכים להקפיד על אחת מהשיטות הבאות:  - לאכול מזון מועשר בויטמין B12 פעמיים או שלוש ביום לקבלת 3 מיקרוגרם B12 לפחותליום.
 - לקחת פעם ביום תוסף מזון המספק לפחות 10 מיקרוגרם של ויטמין B12  - לקחת פעם בשבוע תוסף מזון המספק לפחות 2000 מיקרוגרם של B12 אם מסתמכים על מזון מועשר, יש לבדוק אתה תוויות בזהירות, כדי לוודא שמקבלים מספיק B12 לדוגמה, אם חלב סויה מועשר מכיל 1 מיקרוגרם של B12 לכוס, אז שתייה של 3 כוסות ביום תספק את הכמות הדרושה.
אחריםיכולים להעדיף שימוש בתוספי מזון (כדורי מציצה בטעם דובדבן) מבחינת נוחיות ועלות כספית.
ככל שהתדירות בה מקבלים ויטמין B12 נמוכה יותר, יש צורך בכמות גדולה יותר, מכיוון שויטמין B12 נספג בצורה מיטבית בכמויות קטנות.
ההמלצות למעלה מביאות בחשבון את השפעה זו במלואה.
אין נזק בכמות עודפת מעל המומלץ או בשילוב יותר מאפשרות אחת לקבלת הויטמין.

נטורופתית ותזונאית קלינית טבעית, חברה באגודה הישראלית לנטורופתיה ולתזונה טבעית.
מייסדת, עורכת ומנהלת אתר TO-HEAL

כל הזכויות שמורות לחברת תבשיל אינטרנט בע"מ © 2011. אתר תבשיל הוא שוק אוכל באינטרנט, המאפשר מפגש בין בשלנים ובשלניות ביתיים לקהל הרעבים באזור מגוריהם, שרוצים לאכול אוכל ביתי או להזמין קייטרינג ביתי. באתר גם מתכונים של מאכלי עדות בישראל, כגון מתכוני אוכל מרוקאי, אוכל טריפוליטאי, רוסי ועוד, טיפים, פורום אוכל ומידע לעסקים קטנים בתחום המזון.